Są to spotkania robocze na specjalne zamówienie, których temat jest zgodny z aktualnym zapotrzebowaniem grupy docelowej.
Szczegółowe cele zajęć zleceniodawca ustala z trenerem prowadzącym. Charakterystyczne dla tego typu zajęć jest to, iż są nakierowane na zmianę sytuacji w zespole, w którym są prowadzone, na osiągnięcie konkretnego celu. Opierają się one na pracy nad bieżącymi sprawami grupy i wykorzystują jej zasoby.
Od tradycyjnego szkolenia zajęcia te różnią się tym, że uczestnicy aktywnie wchodzą w interakcje między sobą. Bazują na swoich doświadczeniach zawodowych, weryfikują je z treściami proponowanymi przez innych uczestników i przez trenera. Trener skłania uczestników do refleksji, zachęca do innego spojrzenia na omawiane tematy, zadaje pytania. W trakcie zajęć zostaje osiągnięty wspólny cel całego zespołu lub zostają ustalone konieczne działania, które doprowadzą do osiągnięcia tego celu.
Dodatkowymi korzyściami, poza osiągnięciem celu podstawowego, są:
- Wzrost automotywacji
- Wzrost efektywności pracy
- Wymiana doświadczeń
- Wzrost motywacji pracowników
- Poznanie nowych sposobów działania
- Poprawa komunikacji w zespole
- Spadek negatywnego napięcia związanego z pracą
- Wzrost świadomości celów wykonywanych zadań.
Czas trwania warsztatu uzależniony jest od potrzeb bieżących grupy i może wynosić w specyficznych przypadkach od 4 godzin do cyklu 6 spotkań po 2 dni szkoleniowe (typowy team coaching). Standardem jest spotkanie minimum dwudniowe.
Ilość uczestników powinna być zgodna z ilością członków zespołu - od kilku do dwudziestu osób. W skrajnych przypadkach można pracować z większą grupą (częściowo w podgrupach).
Metodologia:
Metodologia zgodna ze standardami ICC.
- Zadania indywidualne
- Dyskusje
- Warsztaty interaktywne.
Materiały dydaktyczne:
Dokumentacja poszkoleniowa w formie elektronicznej (zdjęcia z flipów).