Potrzebujesz kontaktu, - zadzwoń +48 600 879 332

Zarządzanie rozwojem organizacji

Zmiany są koniecznym elementem rozwoju. Każda organizacja się zmienia, rozwija. W innym przypadku jej dni są policzone.

Aby rozwój był możliwy, wszyscy pracownicy powinni to rozumieć, akceptować i angażować się. Jednak zmiany często źle się kojarzą, nie wszyscy są w stanie za nimi podążać bez przygotowania, budzą emocje, które często są negatywne i utrudniają rozwój. Menadżerowie mogą zadbać o przygotowanie siebie i swoich pracowników do przyjmowania zmian jako niezbędnych składowych rozwoju – zarządzić rozwojem organizacji.

Cele:
  • Podniesienie świadomości dotyczącej rozwoju organizacji
  • Poznanie podstawowych problemów i pojęć z zakresu zarządzania zmianą
  • Określenie roli i zadań lidera w zmianie organizacyjnej
  • Poznanie reakcji ludzi na zmiany
  • Doskonalenie umiejętności stosowania metod wspomagających wprowadzenie zmian.
Proponowane treści:

Istota rozwoju organizacji

  • Co to jest rozwój organizacji
  • Czym jest zmiana
  • Ciągłość zmian jako stan normalny

Dynamika zmian w organizacjach

  • Etapy zmian
  • Rola poszczególnych poziomów zarządzania w planowaniu i wdrażaniu zmian

Reakcje ludzi na zmiany

  • Obserwacja emocji związanych ze zmianami
  • Przyczyny oporu
  • Rola menadżera w trakcie poszczególnych etapów zmiany

Metody wspomagające wprowadzenie zmian

  • Przezwyciężanie oporu wobec zmian
  • Działania na rzecz zmiany
  • Moja rola w czasie zmiany

Motywacja w czasie zmian

  • Elementy teorii motywacji, o których warto pamiętać
  • Wykorzystanie w praktyce elementów teorii motywacji
  • Ćwiczenie uważności na innych ludzi

Klasyfikacja zachowań związanych ze zmianami

  • Analiza własnego podejścia do zmian
  • Analiza podejścia do zmian członków podległego zespołu

Strategia rozwoju organizacji

  • Studium przypadku – analiza strategii rozwoju
  • Analiza własnej organizacji i ocena jej aktualnego stanu
  • Wypracowanie działań niezbędnych do wdrożenia we własnej organizacji

Podsumowanie szkolenia

  • Powtórzenie kluczowych treści szkolenia
  • Podsumowanie wniosków do wdrożenia we własnej organizacji
  • Indywidualny plan działań poszkoleniowych.
Metodologia:

Metodologia warsztatów oparta na cyklu Kolba zawiera:

  • Ćwiczenia w oparciu o studia przypadków
  • Stoliki zadaniowe (praca w grupach)
  • Mini wykłady
  • Zadania indywidualne
  • Dyskusje
  • Drama – scenki z odgrywaniem ról
  • Warsztaty interaktywne
  • Konsultacje indywidualne.
Materiały dydaktyczne:

W czasie szkolenia pomocą dla uczestników będzie specjalnie przygotowana prezentacja, zostaną też użyte do ćwiczeń odpowiednie karty pracy. Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały merytoryczne w formie podręcznika (skrypt) oraz dokumentację poszkoleniową w formie elektronicznej (zdjęcia z flipów).

Przyznawane certyfikaty:

Imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.