Motywowanie pracowników jest zagadnieniem, któremu poświęca się ogromnie dużo czasu i uwagi na zebraniach menadżerów najwyższego szczebla zarządzania wielu firm.
Wydawać by się więc mogło, iż w tej dziedzinie zarządzania ludźmi odnotowuje się stały postęp. Tymczasem zarówno obserwacja praktyczna, jak i dane naukowe wskazują, iż jest inaczej. Najdobitniej udowodniły to przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych badania, które ujawniły, że 84% pracowników twierdzi, że gdyby chcieli, mogliby pracować o wiele efektywniej, a aż 50% przyznaje, że w pracę wkłada jedynie tyle wysiłku, aby nie zostać z niej wyrzuconym. Czy w naszych organizacjach wyglądałoby to znacząco inaczej?
Przytoczone powyżej dane, świadczą o tym, jak ogromny potencjał wzrostu rentowności przedsiębiorstw tkwi we wzmacnianiu zaangażowania pracowników. Tymczasem większość stosowanych w firmach systemów motywacyjnych jest mało skuteczna. Na tym szkoleniu uczestnicy nauczą się działać tak, aby ich praca przynosiła znaczące efekty dla organizacji oraz zadowolenie ich samych i ich pracowników.
Cele:
- Nabycie najnowszej wiedzy dotyczącej skutecznych metod motywowania pracowników
- Doskonalenie umiejętności zwiększania zaangażowania ludzi w wykonywanie przez nich zadania
- Identyfikacja czynników obniżających motywację i sposobów na ich uniknięcie
- Poznanie wybranych technik motywowania dobranych do osobowości pracowników i wykonywanych przez nich zadań.
Czas trwania:
2 dni
Uczestnicy szkolenia:
Kadra menadżerska wszystkich szczebli, kierownicy projektów.
Proponowane treści:
Rozumienie człowieka w organizacji
- Nasza kultura organizacyjna
- Wartości własne i wartości organizacyjne
Teorie motywacji
- Praktyczne wskazówki wynikające z różnych teorii motywacji
- Autodiagnoza czynników motywujących
Automotywacja
- Znaczenie automotywacji szefa w motywowaniu podwładnych
- Badanie poziomu własnej motywacji
- Sposoby wpływu na własną motywację
- Pomoce/narzędzia zewnętrzne pomagające zmotywować się do osiągania celów
Osobowość a motywacja
- Podstawowe różnice między ludźmi
- Autodiagnoza własnej osobowości
- Ćwiczenie uważności na drugiego człowieka
Motywowanie w praktyce
- Poznanie własnych wewnętrznych blokad utrudniających motywowanie pracowników
- Poznanie własnych wewnętrznych zasobów sprzyjających motywowaniu pracowników
- Sposoby motywowania różnych osób
Identyfikacja czynników obniżających motywacje pracowników
- Czynniki obniżające motywację
- Analiza otoczenia pracowników
- Analiza osobowości pracowników
Techniki pozamaterialnego motywowania pracowników
- Narzędzia motywacji w ręku kierownika
- Trening zadawania motywujących pytań
- Wprowadzenie do metody prowadzenia rozmów rozwojowych wg. modelu GROW
Podsumowanie
- Przypomnienie najważniejszych treści
- Indywidualny plan działań motywujących podwładnych.
Metodologia:
Metodologia warsztatów oparta na cyklu Kolba zawiera:
- Ćwiczenia w oparciu o studia przypadków
- Stoliki zadaniowe (praca w grupach)
- Mini wykłady
- Zadania indywidualne
- Dyskusje
- Drama – scenki z odgrywaniem ról
- Warsztaty interaktywne
- Konsultacje indywidualne.
Materiały dydaktyczne:
W czasie szkolenia pomocą dla uczestników będzie specjalnie przygotowana prezentacja, zostaną też użyte do ćwiczeń odpowiednie karty pracy. Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały merytoryczne w formie podręcznika (skrypt) oraz dokumentację poszkoleniową w formie elektronicznej (zdjęcia z flipów).
Przyznawane certyfikaty:
Imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.