Potrzebujesz kontaktu, - zadzwoń +48 600 879 332

Komunikacja interpersonalna

Większość ludzi zdaje sobie sprawę z tego, że komunikacja to coś więcej niż mówienie i choć: „od pierwszych dni swojego życia człowiek zaczyna się przyuczać do reguł komunikowania, to [jednak] owe reguły są dla niego mało świadome” (cytat za Paulem Watzlawickiem).

Szkolić się z komunikacji to nie moda, lecz konieczność: nie można rozważać problemów związanych z oddziaływaniem jednych ludzi na drugich nie znając zasad komunikowania się. Warto też świadomie trenować użyteczne techniki komunikacyjne i do tego właśnie zapraszamy uczestników tego szkolenia.

Cele szkolenia:
  • Rozwój umiejętności komunikacyjnych
  • Zwiększenie świadomości stosowania technik/narzędzi komunikacyjnych
  • Zwiększenie skuteczności prowadzonych rozmów
  • Kształtowanie umiejętności interpersonalnych niezbędnych do pozytywnego komunikowania się z klientami
  • Wzmacnianie pozytywnych przekonań
Program szkolenia:

Komunikacja jako warunek skutecznego działania

  • Autoprezentacja – co, jak i dlaczego mówimy o sobie
  • Schemat procesu komunikacji interpersonalnej
  • Praktyczne konsekwencje procesu komunikowania się
  • Odpowiedzialność za efektywność komunikacji

Komunikacja w różnych sytuacjach

  • Formy komunikacji
  • Komunikacja osobista i przez telefon – podobieństwa i różnice
  • Wyrażanie myśli i uczuć, uważne słuchanie, wrażliwości na sygnały niewerbalne, dawanie informacji zwrotnej

Podstawowe umiejętności komunikacyjne – trening

  • Zadawanie pytań
  • Słuchanie
  • Parafrazowanie

Sprawdzone techniki lingwistyczne

  • Słowa i zwroty, jakich należy unikać w rozmowie
  • Zwroty perswazyjne
  • Trening technik lingwistycznych

Komunikacja asertywna

  • Postawa asertywna
  • Komunikat asertywny z perspektywy JA
  • Prośba i odmowa asertywna
  • Trening komunikacji asertywnej

Identyfikacja i przezwyciężanie barier komunikacyjnych

  • Identyfikacja barier komunikacyjnych
  • Sposoby przeciwdziałania powstawaniu barier
  • Przełamywanie stereotypów w kontakcie z innymi
  • Sposoby postępowania w przypadku zauważenia bariery

Ćwiczenia symulacyjne z zakresu prowadzenia rozmów w różnych sytuacjach

Podsumowanie szkolenia

  • Powtórzenie najważniejszych elementów szkolenia
  • Zebranie i wyjaśnienie pozostałych wątpliwości dotyczących komunikacji interpersonalnej
  • Indywidualny plan działań doskonalących efektywność komunikacyjną.
Metodologia:

Metodologia warsztatów oparta na cyklu Kolba zawiera:

  • Ćwiczenia w oparciu o studia przypadków
  • Stoliki zadaniowe (praca w grupach)
  • Mini wykłady
  • Zadania indywidualne
  • Dyskusje
  • Drama – scenki z odgrywaniem ról
  • Warsztaty interaktywne
  • Konsultacje indywidualne.
Materiały dydaktyczne:

W czasie szkolenia pomocą dla uczestników będzie specjalnie przygotowana prezentacja, zostaną też użyte do ćwiczeń odpowiednie karty pracy. Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały merytoryczne w formie podręcznika (skrypt) oraz dokumentację poszkoleniową w formie elektronicznej (zdjęcia z flipów).

Przyznawane certyfikaty:

Imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.