Potrzebujesz kontaktu, - zadzwoń +48 600 879 332

Doskonalenie umiejętności sprzedażowych

Przedstawiciele handlowi to być może najlepiej wyszkolona grupa zawodowa. Najbardziej też potrzebująca ciągłego doskonalenia i „ostrzenia piły”, aby nie wpaść w rutynę lub poddać się wypaleniu zawodowemu.

Poniższe szkolenie pozwala powtórzyć wiedzę i doskonalić podstawowe umiejętności sprzedażowe oraz dodać  nowe umiejętności zwiększające efektywność dotarcia do każdego klienta i zwiększające sprzedaż.

Adresat:

sprzedawcy lub przedstawiciele handlowi (program jest dostosowywany do grupy odbiorców)

Cele:
  • zwiększenie efektywności sprzedaży
  • budowa poczucia pewności w kontakcie z klientem
  • zwiększenie skuteczności perswazji
  • wzmocnienie elastyczności w kontakcie z klientem
  • doskonalenie umiejętności komunikacyjnych i wywierania wpływu
  • wzrost szacunku dla innych i tolerancji na różnice między ludźmi.
Proponowane treści:

Ja i mój rynek

  • Ja jako sprzedawca
  • Moje kompetencje
  • Sukces w sprzedaży
  • Kim jest mój klient

Schemat rozmowy sprzedażowej

  • Powitanie i nawiązanie kontaktu
  • Techniki analizy potrzeb
  • Argumentacja sprzedażowa
  • Finalizacja sprzedaży
  • Diament, Odwrócony trójkąt, Koło sprzedaży, Trójkąt bermudzki

Psychologiczne reguły wywierania wpływu

  • Wprowadzenie 6 reguł wg. R. Cialdiniego
  • Praktyczne zastosowania reguł wywierania wpływu

Trening elementów technik sprzedaży

  • Zadawanie trafnych pytań
  • Słuchanie empatyczne
  • Parafraza
  • Argumentowanie
  • Słowa mocy i słowa słabości - elementy języka perswazji
  • Ukryte założenia
  • Elementy negocjacji w sprzedaży

Trudny klient czy trudna sytuacja w sprzedaży?

  • Różnica między klientem trudnym z natury, a klientem w trudnej sytuacji
  • Czego klient nie powinien usłyszeć, bo zrobi się trudny?
  • Czego klient nie powinien doświadczyć?

Motywy kupna i inne cechy odróżniające klientów (metaprogramy)

  • Wprowadzenie metaprogramów
  • Rozpoznanie własnych metaprogramów
  • Dopasowanie komunikatów do konkretnego odbiorcy

Trening prowadzenia rozmów sprzedażowych
Podsumowanie

  • Powtórzenie kluczowych treści
  • Indywidualny plan działań doskonalących umiejętności sprzedażowe.
Metodologia:

Metodologia warsztatów oparta na cyklu Kolba zawiera:

  • Ćwiczenia w oparciu o studia przypadków
  • Stoliki zadaniowe (praca w grupach)
  • Mini wykłady
  • Zadania indywidualne
  • Dyskusje
  • Drama – scenki z odgrywaniem ról
  • Warsztaty interaktywne
  • Konsultacje indywidualne.
Materiały dydaktyczne:

W czasie szkolenia pomocą dla uczestników będzie specjalnie przygotowana prezentacja, zostaną też użyte do ćwiczeń odpowiednie karty pracy. Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały merytoryczne w formie podręcznika (skrypt) oraz dokumentację poszkoleniową w formie elektronicznej (zdjęcia z flipów).

Przyznawane certyfikaty:

Imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.