Minęły bezpowrotnie czasy „zawodu dyrektora”, czy szefa autokraty. Żeby efektywnie zarządzać zespołem trzeba być elastycznym i mieć wysoki poziom inteligencji emocjonalnej.
Dziś szef żeby wpływać na efektywność swoich podwładnych wciela się w rolę mentora lub coacha w zależności od potrzeb pracowników i własnych możliwości. To szkolenie zwiększa możliwości szefa wpływania na swoich pracowników dzięki umiejętności zmiany roli jaką dla nich pełni.
Uczestnicy szkolenia:
Menadżerowie liniowi i kadra średniego szczebla.
Czas trwania:
2-3 dni.
Cele:
- Indywidualizacja podejścia do pracowników
- Zwiększenie motywacyjnych oddziaływań na podległych pracowników
- Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych
- Zwiększenie samodzielności i efektywności w obszarze podejmowania decyzji własnych i u podległych pracowników.
Proponowane treści:
Czym są coaching i mentoring
- Wymiana doświadczeń w obszarze Coachingu i mentoringu
- Wykazanie różnic w podejściach do Coachingu i mentoringu
- Ujednolicenie znaczenia pojęć
W jakim zakresie warto wykorzystać coaching w zarządzaniu zespołem
- Etapy rozwoju zespołu i dopasowanie wymaganych działań szefa
- Wprowadzenie rozróżnienia działań mentoringowych i coachingowych
- Wykazanie korzyści z takiego postępowania
Techniki coachingowe
- Wprowadzenie technik coachingowych
- Trening zadawania pytań i słuchania
- Trening prowadzenia rozmowy rozwojowej zgodnie z modelem GROW
- Trening prowadzenia rozmowy rozwojowej według schematu 4R
Mentoring
- Rola instruktażu.
- Trening prowadzenia instruktarzu
Dopasowanie działań do pracownika
- Jak dokonywać wyboru sposobu działania
- Trening prowadzenia rozmów z pracownikami w różnych sytuacjach
Rola lidera, coacha, mentora - konflikt czy synergia?
- Wykazanie zwiększenia efektywności pracowników przy zróżnicowaniu działań
- Trening prowadzenia rozmów z pracownikami w różnych sytuacjach
- Podsumowanie indywidualnych korzyści ze szkolenia
- Indywidualny plan działań rozwojowych menadżera
Metodologia:
Metodologia warsztatów oparta na cyklu Kolba zawiera:
- Ćwiczenia w oparciu o studia przypadków
- Stoliki zadaniowe (praca w grupach)
- Mini wykłady
- Zadania indywidualne
- Dyskusje
- Drama – scenki z odgrywaniem ról
- Warsztaty interaktywne
- Konsultacje indywidualne.
Materiały dydaktyczne:
W czasie szkolenia pomocą dla uczestników będzie specjalnie przygotowana prezentacja, zostaną też użyte do ćwiczeń odpowiednie karty pracy. Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały merytoryczne w formie podręcznika (skrypt) oraz dokumentację poszkoleniową w formie elektronicznej (zdjęcia z flipów).
Przyznawane certyfikaty:
Imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.