Potrzebujesz kontaktu, - zadzwoń +48 600 879 332

Asertywność

Asertywność najczęściej kojarzona jest z odmawianiem. Postawa asertywna to jednak dużo więcej – między innymi  szacunek dla siebie i dla innych oraz jasny, rzeczowy sposób komunikacji w każdej sytuacji.

Dzięki postawie asertywnej zwiększamy prawdopodobieństwo zrozumienia i skuteczności oddziaływania na innych nawet w trudnych sytuacjach. Tego uczestnicy nauczą się na tym szkoleniu.

Cele:
  • Kształtowanie wybranych umiejętności interpersonalnych niezbędnych do bezkonfliktowego i ograniczającego stres komunikowania się
  • Diagnoza poziomu i poznanie kierunków doskonalenia własnej asertywności;
  • Zwiększenie skuteczności działań
  • Poznanie asertywnego sposobu na pozytywne rozwiązywanie problemów w grupie
  • Wzrost ilości rozwiązywanych na bieżąco sytuacji konfliktowych.
Proponowane treści:

Istota asertywności

  • Definicja asertywności
  • Prawa asertywne
  • Indywidualna diagnoza poziomu asertywności

Możliwości i ograniczenia wynikające z przyjęcia różnych postaw

  • Poszerzenie świadomości w zakresie postawy agresywnej, asertywnej, uległej i manipulacyjnej.
  • Przyjęcie postawy asertywnej jako decyzja

Podstawowe techniki komunikacji asertywnej

  • Prośba i polecenie
  • Odmowa
  • Zdarta płyta
  • Komunikat z perspektywy Ja

Asertywna reakcja na krytykę

  • Radzenie sobie z negatywnymi emocjami
  • Zamiana oceny na opinię
  • Zamglenie

Sztuka zwiększania osobistej skuteczności

  • Hierarchia wnioskowania
  • Monolog wewnętrzny
  • Stopniowanie reakcji

Trening komunikacji asertywnej

Asertywne rozwiązywanie konfliktów i problemów w grupie

  • Wprowadzenie metody 6 kroków T. Gordona
  • Trening stosowania metody
  • Możliwości zastosowania metody w różnych sytuacjach

Podsumowanie

  • Powtórzenie kluczowych informacji ze szkolenia
  • Indywidualny plan wdrażania postawy asertywnej.
Metodologia:
  • Metodologia warsztatów oparta na cyklu Kolba zawiera:
  • Ćwiczenia w oparciu o studia przypadków
  • Stoliki zadaniowe (praca w grupach)
  • Mini wykłady
  • Zadania indywidualne
  • Dyskusje
  • Drama – scenki z odgrywaniem ról
  • Warsztaty interaktywne
  • Konsultacje indywidualne.
Materiały dydaktyczne:

W czasie szkolenia pomocą dla uczestników będzie specjalnie przygotowana prezentacja, zostaną też użyte do ćwiczeń odpowiednie karty pracy. Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały merytoryczne w formie podręcznika (skrypt) oraz dokumentację poszkoleniową w formie elektronicznej (zdjęcia z flipów).

Przyznawane certyfikaty:

Imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.