Potrzebujesz kontaktu, - zadzwoń +48 600 879 332

II Kongres Różnorodności: Diversity 2.0 - w stronę wartości

Już po raz drugi firma Henkel i magazyn CR Navigator zorganizowały konferencję poruszającą tematykę różnorodności. Tym razem dla mnie najciekawszy był wątek różnorodności pokoleń i informacje na temat różnych pokoleń, ze szczególnym uwzględnieniem badań na temat Ygreków. Brakowało mi co prawda wyników porównawczych z innymi pokoleniami, ale o kilku priorytetach Ygreków powinien wiedzieć każdy HR-owiec. Okazuje się, że wg badania agencji 4P Research Mix, dla Ygreków najważniejsze w pracy i prowadzeniu działalności to „być fair”. Wartości, które są dla nich priorytetowe, to: szacunek do pracowników i partnerów, uczciwość i transparentność.

Na ich zadowolenie z pracy najbardziej wpływa ciekawa praca, relacje i finanse. Warto tez wiedzieć, że większość z nich oczekuje szybkiego awansu – 56% już po roku pracy, a 81% najdalej po dwóch latach.

Nie zaskakuje ich gotowość do relokacji – 61% jest gotowa przenieść się do innego miasta, a 44% do innego kraju. Nic dziwnego, przecież dzięki mediom społecznościowym mają przyjaciół na całym świecie. Nawiązując do tytułu konferencji stwierdzono, że dla nich różnorodność jest normą a brak różnorodności dziwi.

Ciekawy wątek poruszono też w panelu dyskusyjnym „Różnorodni znaczy różni – czyli po co nam szacunek w pracy”. Zwrócono uwagę na to, że różnorodność to nie tylko najbardziej oklepane – płeć, wiek, czy rasa. Wszyscy jesteśmy różni i warto zachować szacunek dla odmienności, a nawet korzystać z różnorodnych poglądów, wiedzy i umiejętności. Ten pogląd jest mi najbliższy. I choć uważam, ze pewne wartości są uniwersalne i warto, aby każdy postępował zgodnie z nimi, to uważam też, że właśnie w różnorodności tkwi siła współczesnych organizacji. I tu pojawia się wyjątkowa rola działów personalnych do tworzenia platformy komunikacji i współpracy nie tylko międzypokoleniowej, czy międzyrasowej.